Comet Bernardinelli-Bernstein Kuyrukluyıldızının Keşfi

NASA’nın Hubble Teleskobu’nu kullanan astronomlar, ilk olarak 2014 yılında gözlemlenen Comet Bernardinelli-Bernstein (C/2014 UN271) adı verilen kuyrukluyıldızın keşfedilmiş en büyük kuyrukluyıldız olduğunu doğruladılar.

Şimdiye kadar keşfedilmiş olan bu en büyük kuyrukluyıldızın, çekirdeğinin yaklaşık 80 mil genişliğinde ve 500 trilyon ton ağırlığında olduğu tahmin ediliyor. Çekirdeğinin bu boyutu çoğu kuyruklu yıldızın neredeyse 100.000 katı kadar.

22.000 mil hızla seyahet eden bu kuyrukluyıldız 2031 yılında Dünya’ya en yakın konumda bulunacak. Bu durum bizim açımızdan herhangi bir tehdit oluşturmuyor çünkü en yakın hâinde bile Güneş’ten yaklaşık olarak 1 milyar mil uzakta olacak.

UCLA’de gezegen bilimi ve astronomi profesörü ve çalışmanın ortak yazarı David Jewitt, “Bu kuyrukluyıldız, Güneş Sistemi’nin daha uzak kısımlarında görülemeyecek kadar sönük olan binlerce kuyrukluyıldız için kelimenin tam anlamıyla buzdağının görünen kısmıdır.” dedi ve “Her zaman bu kuyrukluyıldızın büyük olması gerektiğinden şüphelenmiştik çünkü bu kadar uzak mesafeden çok parlak. Şimdi öyle olduğunu onaylıyoruz.” diye ekledi.

Makao, Taipa’daki Makao Bilim ve Teknoloji Üniversitesinden Man-To Hui ve çalışmanın başyazarı, “Kuyrukluyıldızın oldukça büyük olabileceğini tahmin ettik ancak bunu doğrulamak için en iyi verilere ihtiyacımız vardı” dedi.

Gökbilimciler kuyrukluyıldızın boyutunu doğrulamak için ilk olarak 8 Ocak’ta Hubble
Teleskobu’nu kullanarak görüntülerini aldılar. Daha sonra kuyrukluyıldızın bilgisayar modelini yaptılar ve onu teleskop görüntülerine göre ayarladılar.