Ross 508 b

Dünya’dan daha büyük ancak Neptün’den daha küçük olan ötegezegenler “süper Dünya” olarak adlandırılır. Dünya’dan 37 ışık yılı uzaklıkta bulunan bir kırmızı cücenin yaşanabilir bölgesinin yakınında bir süper Dünya bulundu. Subaru Teleskobu’nun yeni bir enstrümanıyla yapılan ilk keşif yıldızına yakın olan gezegenlerdeki yaşamın olasılığını araştırmamızı sağlıyor.

Güneş’ten daha küçük yıldızlar olan kırmızı cüceler, Samanyolu Galaksisi’ndeki yıldızların dörtte üçünü oluşturur ve Güneş’in çevresinde de bolca bulunmaktadır. Bu nedenle kırmızı cüceler Dünya dışı yaşam arayışında önemli hedeflerdir. Ancak kırmızı cüceler soğuktur ve diğer yıldız türlerine göre daha az görünür ışık yayar, bu da onların incelenmesini zorlaştırır. Kızılötesi dalga boylarında kırmızı cüceler daha parlak gözükür. Bu sebeple Japonya’da bulunan Astrobiyoloji Merkezi, kırmızı cücelerin etrafında bulunan gezegenlerin izini aramak için geliştirdikleri kızılötesi gözlem aracını Subaru Teleskobu’nun üzerine yerleştirmiştir. Bu arayışın ilk olumlu sonuçları, 37 ışık yılı uzaklıkta yer alan Serpens takımyıldızındaki Ross 508 yıldızını çevreleyen Dünya kütlesinin 4 katı bir kütleye sahip olan süper Dünya’nın izleridir. Ross 508 b olarak adlandırılan bu gezegende bir yıl 11 Dünya gününe denktir ve gezegen, yıldızının yaşanabilir bölgesinin iç sınırında yer alır. Yörüngesinin eliptik olduğuna dair işaretlerin olması gezegenin yüzeyinde sıvı su bulunması için uygun koşulların olduğu yaşanabilir bölgede yer aldığı anlamına gelir. Bu yeni yöntem ile keşfedilen ilk gezegenin yaşanabilir bölgeye çok yakın olması gelecekteki keşifler için umut verici. Tokyo Teknoloji Enstitüsünde Profesör ve baş araştırmacı olan Bun’ei Sato “Kızılötesi gözlem aracının gelişiminden beri 14 yıl geçti. Tam olarak Ross 508 b gibi bir gezegen bulma umuduyla araştırma ve geliştirmelerimize devam ettik.” dedi.

Kaynak: sciencedaily.com ve exoplanets.nasa.gov